Η αρχαία Ελληνική καταγωγή της φυλής των Αραουκανών της Χιλής


Mοιραστείτε το:



Η πρώτη απόπειρα ενασχόλησης με την μελέτη της γλώσσας των Θεών του Ηλίου, των Ίνκα, που πίστευαν και περίμεναν τους λευκούς θεούς τους, που παρασύρθηκαν να δεχθούν τους καταστροφικούς και απολίτιστους "εκπολιτιστές" τους, τους Ισπανούς του Πιζάρο, ως επιστρέφοντες προγόνους και προπάτορες και θεούς , μας απεκάλυψε ελληνικές ρίζες και δομές στην Αμερικανική Ήπειρο από την πανάρχαια εποχή με διαλεκτικά δωρικά και αιολικά στοιχεία της γλώσσας τους.

Αλλά και η προσέγγιση της γλώσσας των Αραουκανών ενός άλλου λαού της Ν. Αμερικής, αποκαλύπτει μια άλλη , πολλαπλά δημιουργική ελληνική εστία στην Νότια Αμερική, σε χώρα αντίπαλο πόλο της αυτοκρατορίας των Ίνκα , που πολέμησε τους Ισπανούς εισβολείς και θαυμάστηκε απ' αυτούς, αποδεικνύοντας την Σπαρτιατική καταγωγή της.

Ποιοί είναι οι Αραουκανοί;

Οι Αραουκανοί είναι μία μυστηριώδης φυλή της Νοτίου Αμερικής. Έχει προκαλέσει τον παγκόσμιο θαυμασμό για τις αρετές της και ιδίως για την ακατάβλητη μαχητικότητά της μέσα στην πρόσφατη ιστορία, αφού αντιστάθηκε με επιτυχία επί τρεισήμισυ αιώνες και ποτέ δεν κατακτήθηκε από τους Ισπανούς, ούτε με τα όπλα ούτε μέσω της θρησκείας...
Το εκπληκτικό γι' αυτούς, είναι ότι προέβαλαν σθεναρή και οργανωμένη αντίσταση απέναντι στην υπερδύναμη της εποχής, τους Ισπανούς που με την υπεροπλία που διέθεταν εκείνη την εποχή έδειχναν “σαν να θέλουν να κατακτήσουν ακόμη και το άστρα”, όπως σχεδόν προφητικά επεσήμανε σε λόγο του ο αρχηγός των Αραουκανών Αντουπιγιάν (Antupillan) εν έτει 1593 μ.χ. μπροστά στον Κυβερνήτη Μαρτίν Ονιέθ ντε Λογιόλα, λόγος ο οποίος και διασώζεται από ισπανούς χρονογράφους.

Ολόκληρο το κείμενο του εκπληκτικού λόγου που εκφώνησε ο Αντουπιγιάν, εκπροσωπώντας το έθνος του, κατά την υπογραφή μιας από τις πολλές συνθήκες που έγιναν με του Ισπανούς, βρίσκεται στο βιβλίο “Η Ελληνική Καταγωγή των Αραουκανών της Χιλής” σελ. 33-36, Εκδόσεις Ηλιοδρόμιον, Αθήνα 1997, 2η έκδοση (βλ. ήδη 3η έκδοση, βελτιωμένη και επηυξημένη, Αθήνα 2003).

Η κοιτίδα των Αραουκανών, η περιοχή της Αραουκανίας, βρίσκεται στη σημερινή κεντρονότιο Χιλή, μεταξύ των ποταμών Βίο-Βίο και Τολτέν, που σύμφωνα με τις αραουκανικές παραδόσεις αποτελεί “την καρδιά της Χιλής”.

Από πού αντλούσαν τη δύναμή τους, ποιά ήταν η καταγωγή και η κοσμοαντίληψη των αξιοθαύμαστων αυτών ανθρώπων; Μέχρι πρόσφατα είχαν διατυπωθεί μόνο θεωρίες, πολλές από τις οποίες πλησίασαν και ορισμένες μάλιστα άγγιξαν την αλήθεια. Oι άνθρωποι αυτοί ανήκουν στη λευκή φυλή, έχουν ευρωπαϊκή καταγωγή, έφτασαν στη Χιλή από τα δυτικά, κλπ.

Η προέλευσή τους

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του Λόνκο Κιλαπάν, που είναι ο Επεουτούβε τής φυλής (Επεοτύπης, Επεοταγός = επίσημος ιστορικός των Αραουκανών, αφηγητής των επών -έπεου) γύρω στο 600 με 800 π.χ. ξεκίνησε μια αποστολή αποίκισης από την Ελλάδα, συγκεκριμένα από την Σπάρτη, και περνώντας από την Μικρά Ασία ακολούθησε τον παραδοσιακό δρόμο προς την Άπω Ανατολή, περνώντας βορειο-ανατολικά της Ινδίας, έφτασε στην περιοχή του Λάος -που προέρχεται από το ελληνικό “λαός”. Στη συνέχεια κατέβηκαν προς την Χερσόνησο της Μαλαισίας -που στον χάρτη του Πτολεμαίου ονομάζεται απλώς Χερσόνησος- και από κει πέρασαν στον Ειρηνικό Ωκεανό, που οι Έλληνες ονόμαζαν απλώς Ωκεανό, ως τον κατ' εξοχήν Ωκεανό της Γης.

Χρησιμοποιώντας ως γέφυρα τα νησιωτικά συμπλέγματα της Ινδονησίας, Μικρονησίας, Μελανησίας και Πολυνησίας, έφθασαν τελικά ώς τα νησιά Γαλάπαγος (Galapagos, σύνθετη λέξη εκ των γάλα καί πάγος, που θα πει λευκοί βράχοι), και από εκεί πέρασαν στη αμερικανική ΄Ηπειρο (Περού). Όλα τα παραπάνω νησιωτικά συμπλέγματα φέρουν σύνθετα ελληνικά ονόματα: “Ινδο-νησία”, “Μικρο-νησία”, “Μελα-νησία”, “Πολυ-νησία”... Όλα έχουν ως δεύτερο συνθετικό την λέξη -νησία, δηλαδή, “σύνολο νησιών”, “νησιωτικό σύμπλεγμα”, ενώ το πρώτο συνθετικό είναι δηλωτικό κυρίας ιδιότητος των νήσων αυτών ή των κατοίκων τους. Τα ονόματα αυτά δεν τους τα έδωσαν οι δυτικοί θαλασσοπόροι αλλά τα είχαν από πριν.

Οι Σπαρτιάτες, αναζητώντας κατάλληλο μέρος για εγκατάσταση της νέας αποικίας, οδηγήθηκαν τελικά σε ανάλογο γεωγραφικό πλάτος με αυτό της Ελλάδος, μεταξύ του 36ου και 40ου παραλλήλου, νοτίως του Ισημερινού. Εκεί θεμελίωσαν την καινούργια πολιτεία - κράτος και έδωσαν στην περιοχή το όνομα Φυλή, από παραφθορά του οποίου προέκυψε η σημερινή ονομασία της χώρας Χιλή (Chile). Πράγματι, η ονομασία Φυλή υπήρχε ως τοπωνύμιο και στον ελλαδικό χώρο και είχε (εκτός της πρώτης σημασίας, από το ρήμα “φύω”) και μια δεύτερη σημασία αυτήν της φύλαξης, του φυλακίου (από το ρήμα “φυλάσσω”).

Ο ρόλος του Μαντείου των Δελφών

Όμως, τί πήγαν να “φυλάξουν” οι Σπαρτιάτες άποικοι -και πράγματι διαφύλαξαν με ακατάβλητο σθένος- στην άλλη άκρη της Γης; Γιατί το Μαντείο των Δελφών απέστειλε εκεί μία ελληνική αποικία και μάλιστα δωρική, δηλ. μια αποικία πολεμιστών; Ο Λόνκο Κιλαπάν κάνει λόγο για αντίποδες... του νοτίου ημισφαιρίου, ενώ αξιόλογοι ερευνητές στην Ελλάδα (Ταξιάρχης Τσιόγκας, Ευάγγελος Δρούγκας, κ.ά. ) έχουν επισημάνει ότι: Οι Έλληνες εκτός τής Ελλάδος είχαν επιλέξει ως δεύτερο σημείο ελέγχου της χθονίου σφαίρας (Γης) την Κολχίδα, δηλ. το Περού ή άλλως Χώρα των Υπερβορείων... (ή Υπερ-νοτίων, αν προτιμάτε).

Είναι γνωστό ότι, κατά τους χρόνους εκείνους, καμμία αποικιστική αποστολή δεν ξεκινούσε αν δεν είχε πρώτα την έγκριση και την υπόδειξη του Μαντείου για τον τόπο προορισμού, αλλά και για την διαδρομή που θα ακολουθούσε. Έτσι, το Μαντείο των Δελφών είχε μετατραπεί σε ένα είδος “Γραφείου Αποικιακής Έρευνας” όλης της Υδρογείου, γι' αυτό και όφειλε να έχει αρχειοθετημένες γεωγραφικές γνώσεις όλου του τότε γνωστού κόσμου. Ο τότε “γνωστός κόσμος” για τους πανεπιστήμονες ιερείς του Μαντείου φαίνεται ότι ήταν κατά πολύ ευρύτερος απ' όσο σήμερα νομίζουμε... Το Μαντείο όφειλε να έχει στα αρχεία του στοιχεία για τις ακτές της Νότιας Αμερικής, από τη στιγμή που εξουσιοδότησε μια σπαρτιατική αποικία να εγκατασταθεί εκεί.

“Εν τη πολυσχιδεί πολιτική δράσει του Μαντείου των Δελφών εν των μεγαλειωδεστάτων αυτού μεγαλουργημάτων ήτο και το του απέραντου ελληνικού αποικισμού, όστις διήρκεσε τρεις κυρίως αιώνας, από του 8ο - 6ο αι. π.Χ.”, γράφει ο Δημήτριος Γουδής στο θαυμάσιο σύγγραμμά του "Το Μαντείον των Δελφών" (Αθήνα 1937, επανέκδοση από τις Εκδόσεις Δημιουργία, Αθήνα 1997) και συνεχίζει: “Διότι το Δελφικόν ιερατείον είχε τας ευρυτέρας και ακριβέστερας γεωγραφικάς γνώσεις και περί αυτών των μεμακρυσμένων χωρών και τηρούν αρραγή τον σύνδεσμον προς πάσαν εκάστοτε ιδρυόμενη αποικίαν κατέγραφε πάσας τας γεωγραφικάς πληροφορίας, ας ελάμβανεν εκείθεν και είχε καθολικήν και περιληπτικήν γνώσιν πλείστων χωρών. Όθεν ουδείς άλλος ηδύνατο να παρέχη εις τους ερωτώντας περί αυτών ασφαλεστέρας πληροφορίας ή το πολυθάμιστον εκείνο κέντρον, ο τόπος διαρκούς συγκεντρώσεως ανθρώπων από πάσης της γης γωνίας.. Οι πολυπράγμονες του μαντείου ιερείς συνέλεγον επιμελώς και κατέγραφον πάσας ταύτας τας πληροφορίας, ήσαν παγκόσμιον γεωγραφικών γνώσεων ταμείον...”

Ο αρχηγός στην Χιλή διατηρούσε, από παλιά το όνομα Άπο, αφού η εξουσία του προερχόταν ακριβώς από τον Απόλλωνα, αποκαλύπτει ο Λ. Κιλαπάν. Οι Αραουκάνοι, ως λακωνίζοντες, είχαν τη συνήθεια να συντέμνουν τα ονόματα· έτσι το Από-λλων γίνεται Άπο, το Προμηθεύς γίνεται Προμ, το Λυκούργος γίνεται Κούργο. κτλ. Μάλιστα το όνομα Άπο ταυτίστηκε ευρύτερα με την έννοια του “κύριος, αρχηγός, επικεφαλής” στην αραουκανική γλώσσα, πράγμα το οποίο συμφωνεί απόλυτα με την προσωνυμία “Αρχαγέτας ή Αρχηγέτης” που έφερε ο Θεός στις Ελληνικές αποικίες... Έξαλλου, ο Απόλλων εθεωρείτο κατ΄ εξοχήν ιδρυτής πόλεων και λέγεται ότι αυτός ήταν που θεμελίωσε και την πολιτεία τής Σπάρτης. Τα συνηθέστερα δε ονόματα των αποικιών ήταν επωνυμίες του θεού, όπως: Απολλωνία, Πυθόπολις, Φοίβη, Φοιβία... Στην αρχαιότητα αναφέρονται και είναι γνωστές τουλάχιστον είκοσι τέσσερις αποικίες με το όνομα Απολλωνία. Το Μαντείο των Δελφών επιτέλεσε πράγματι έναν άγνωστο “μεγαλουργόν άθλον”, κατά τα λεγόμενα του Δ. Γουδή, που όμοιό του δεν συναντάμε στην παγκόσμιο ιστορία... Βάσει ποίου μεγαλοφυούς σχεδίου διέσπειρε τις ελληνικές αποικίες ανά την Υφήλιο, σε προεπιλεγμένα νευραλγικά σημεία, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε... Εκείνο όμως που γνωρίζουμε είναι ότι οι Αραουκάνοι “φύλαξαν” καλά τα μυστικά τους για πάνω οπό 2.000 χρόνια... Είναι σαν μια χρονοκάψουλα που άνοιξε εν καιρώ...

Το Αραουκανικό Ημερολόγιο

Σύμφωνα με το αραουκανικό ημερολόγιο βρισκόμαστε ήδη στο έτος 2801... Η χρονολόγηση αυτή συμπίπτει σχεδόν με το ολυμπιακό ημερολόγιο· ολυμπιακό, εφόσον λαμβάνεται ως συμβατική αρχή μέτρησης η θεωρούμενη ως πρώτη ολυμπιάδα, που έγινε το 776 π.χ., που προσεγγίζει το έτος 800 π.χ. του αραουκανικού ημερολογίου..

Το Κράτος τους

Το κράτος που ίδρυσαν ανταποκρινόταν στα Ελληνικά πρότυπα, τόσο γεωγραφικά όσο και πολιτικά. Με τη Χιλή στο κέντρο, βόρεια είχαν τους Πικούντσες (pikun = βορράς), νότια τους Ουιλλίτσες (willi = Νότος), ενώ από την πλευρά των Άνδεων τους Πεουέλτσες (puel = Ανατολή). Αυτοί οι σύμμαχοι λαοί είχαν τους ίδιους θεούς, την ίδια γλώσσα, τους ίδιους νόμους, χρησιμοποιούσαν τα ίδια όπλα, ντύνονταν το ίδιο, αλλά είχαν δική τους ανεξάρτητη διοίκηση και μόνο σε περίπτωση πολέμου ενώνονταν κάτω από έναν κοινό αρχηγό.

Οι Σπαρτιάτες άποικοι έφεραν μαζί τους τη νομοθεσία του Λυκούργου, την οποία εφάρμοσαν στις πόλεις τους. Με τον καιρό, πήρε το όνομα “Αντμαπού” (Admapu) που θα μπορούσε να αποδοθεί ως: ο “νόμος των προγόνων”, το “πάτριον ήθος”. Έφεραν τους ίδιους θεούς και διατήρησαν τις ίδιες παραδόσεις.

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε: τα μαντεία, όπου ιερουργούσε η Μάτσι (Machi =Μάντις), με καθήκοντα ιέρειας ανάλογα με αυτά της Πυθίας, το ίδιο ιερό δέντρο, τα ίδια όπλα και την ίδια εκπαίδευση όπως στην Ελλάδα, τον μύθο της Σειρήνας, και την ίδια γαμήλια τελετή που ήταν τελετή αρπαγής της νύφης, κατά το πρότυπο της Μυθολογίας... Με τον καιρό, ο πληθυσμός τους σταθεροποιήθηκε στις 36.000 ψυχές και ήταν κατανεμημένος σε εννέα κύριες πόλεις των 40.000 κατοίκων η καθεμιά. Ο τέλειος αυτός αριθμός αποσκοπούσε σε μια τέλεια οργάνωση στηριζόμενη στον ελληνικό πολιτειακό “κανόνα” -τον οποίο αναφέρει αργότερα και ο Αριστοτέλης- ότι δηλαδή, μια πόλη δεν θα πρέπει να υπερβαίνει ούτε να υπολείπεται των 40.000 κατοίκων διότι στην πρώτη περίπτωση θα είναι εκτός ελέγχου (υπερβολή), ενώ στην δεύτερη περίπτωση δεν θα είναι καν πόλη (έλλειψη). Σε μια πιο απλή γλώσσα, περισσότεροι θα προκαλούσαν έλλειψη τροφής και στέγης για τους υπόλοιπους· λιγότεροι θα ήταν ευάλωτοι σε ενδεχόμενη εξωτερική επίθεση.

Οι Αραουκανοί είχαν λύσει αυτό το πρόβλημα, με τον ίδιο τρόπο που το είχαν λύσει οι Σπαρτιάτες: ασκούσαν έλεγχο γεννήσεων, εξάλειφαν τους εκ γενετής ελαττωματικούς, προκαλούσαν στείρωση με ειδικά βότανα σε ορισμένες γυναίκες που δεν έπρεπε να τεκνοποιήσουν, και είχαν θεσμοθετήσει την πολυγαμία, έτσι, η φυλή άγγιξε και υλοποίησε συστηματικά ανώτερα πρότυπα ομορφιάς, ψυχοσωματικής υγείας και ακεραιότητας, δηλαδή, ανέπτυξε στο έπακρο όλες εκείνες τις ιδιότητες που χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο-πολεμιστή.

Το Αριθμητικό τους Σύστημα

Το αριθμητικό σύστημα των Αραουκανών είναι αντιγραφή - μεταφορά του δεκαδικού συστήματος των Ελλήνων, αν και δεν έχουν διατηρηθεί οι ονομασίες των αριθμών, εκτός από αυτή που αποτελεί και την βάση του συστήματος: το δέκα. Τα χέρια υπαγόρευαν τον αριθμό δέκα, αφού δέκα είναι τα δάχτυλα· από εδώ προέρχεται και το όνομα του συστήματος δεκα-δικό. Στην Αραουκανική Γλώσσα το δέκα λέγεται μάρε (mare) και “μάρη” στα αρχαία ελληνικά σημαίνει χέρι. Στα ελληνικά χρησιμοποιούμε και σήμερα τη σύνθετη λέξη ευ-μάρεια (ευ+μάρη) που σημαίνει ευ-χέρεια, κυρίως οικονομική.

Η τέχνη της μέτρησης έχει τρία στάδια: στο πρώτο μετράει κανείς με αντικείμενα και οριοθετήσεις· στο δεύτερο στάδιο οι αριθμοί έχουν δικά τους ονόματα και πολύπλοκα συστήματα αρίθμησης· στο τρίτο στάδιο εμφανίζεται ένα λογικό σύστημα αρίθμησης με γραπτά σύμβολα, το οποίο χρησιμοποιούν οι πολιτισμένοι λαοί. Μέσα από τα αραουκανικά αριθμητικά είναι σημαντικό να παρατηρήσουμε την λογική που τα διέπει, για ν΄ αντιληφθούμε και τις πολιτισμικές τους βάσεις, αφού ο αριθμός ως “σοφώτατον των όντων”, κατά τον Πυθαγόρα, είναι απόδειξη πολιτισμού.

Τα αρχαία Ελληνικά ονόματα των Αραουκανών

Αλλά ως τα πλέον σημαντικά όμως αντικείμενα της έρευνας αποδεικνύονται τα ονόματα των Αραουκανών . Και αυτά είναι αμιγώς ελληνικά . Ο κατάλογος ονομάτων που ακολουθεί, αντιστοιχίζει τα αραουκανικά ονόματα με τα αρχαιοελληνικά τους αρχέτυπα και αποτελείται από ονόματα προσωπικοτήτων .

Alkaman = Αλκαμένης
Allavilu = Αλλόφιλος
Alkapan = Αλκιφάνης
Andakolo = Αντίχορος
Antihuenu = Αντίγονος
Antivilu = Αντίφιλος (παρατηρούμε την τροπή
του φ σε β,όπως στην Μακεδονική διάλεκτο )
Antipulli = Αντίπυλος
Antimanki = Αντίμαχος
Antigaki = Αντίοχος
Antriti = Ανδρίτη ( αμαζόνα, ανδρογυναίκα)
Antilaf = Αντίλοχος
Antipan = Αντιφάνης
Glauka = Γλαύκη ( από το γλαυκός )
Ile = Ύλας, όνομα γνωστού Αργοναύτη
Kare = Χάρις
Kirio = Κύριος
Tome = Τομεύς
Krea = Κρέουσα
Krinno = Κρίνος ή Κρίνων
Napo = Νάπος ( από το νάπη =δάση, κοιλάδα, Αγ. Νάπα )
Pono = Πόνος ( από το πόνος = κόπος, έργον, μάχη )
Tropa = Τρόφος ( από το τροφός )
Karelao = Χαρίλαος
Epinapi = Επίνεφος ή Επίναπος ( νάπη = κοιλάδα, δάσος )
Kallopillan = Καλλιφίλων
Kallopan = Καλλιφάνης
Kallotane = Καλλιθάνης
Kallomalin = Καλλίμελος
Kallolanke = Καλλιλάμπης (π κ )
Kallolalangue = Καλλίλογος
Karenaipai = Χαρίνιππος
Karellanga = Χαρίλαμπος
Kedoman = Κηδομένης ( κήδος = μέριμνα, φροντίς )
Kalemante = Καλλιμάντης
Kelentara = Καλλιδωρος
Kaupolikan = Γεωπολυγένης
Kanio = Γεννίων ( = γενάρχης )
Huenchulao = (Α)huenchulao = Αγησίλαος
Lientur = Λεόντωρ, Λέανδρος
Lemo- Lemo = Πτόλεμος ή Πτολεμαίος
Lautaro = Λαόδωρος
Lonko = Λόγγος
Nekuleo = Νικόλαος ( όνομα Σπαρτιατικό)
Maniqueo = Μενοικεύς
Mauropande = Μαυροπένθης
Melitaun = Μελιταίος
Melivilu = Μελίφιλος
Antupillan = Ανθοφίλων
Poepan = Ποοφάνης
Aliman = Αλιμένης
Elikura = Ελίκωρος
Leokano = Λεωγένης
Leokato = Λεωκράτης
Leochengo = Λεωσθένης
Nakto = Νυκτώ
Gualema = Γαιο(πτό)λεμος
Leokan = Λεωγένης

πηγή 1 - 2

Mοιραστείτε το:




27 σχόλια:

  1. Kαλά, έχουν ειπωθεί "ΔΙΑΦΟΡΑ" για τους Χιλιανούς Αραουκανούς. Το ΠΙΟ ΛΟΓΙΚΟ για μένα - που γενικά, στην ΛΟΓΙΚΗ καταφεύγουμε όλοι σε προσωπικό επίπεδο και ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΜΕ ΜΟΝΟΙ μας αυτό που θεωρούμε ορθό, είναι ότι ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ αυτή η παλαιά ΜΙΑ φυλή (Πελασγοί ή ΟΠΩΣ αλλιώς θέλετε να ονομάσετε), να ήταν μια ΠΟΛΥ προηγμένη φυλή (πολλοί την κατονομάζουν και "εξωγήινη"), που φυσικά όταν άρχισε και αναπτύσσονταν... "απλώθηκε" στις ηπείρους και στις περιοχές, οπότε και ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΙΝΑ σε διάφορους λαούς πολύ μακριά ο ένας λαός με τον άλλον.
    Να δεχτούμε όμως, ότι με τα πλοιάρια της Εποχής του Χαλκού, των Κλασσικών Χρόνων ή της Ελληνιστικής Εποχής... οι Έλληνες ΔΙΕΣΧΙΣΑΝ τον Ατλαντικό και έφτασαν στη Χιλή (όταν οι Βίκιγκς με ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ πλοία το κατόρθωσαν ΠΟΛΥ πιο αργότερα), ε... είναι ολίγον ΑΦΕΛΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εκτός κ θυμιθείς οτι χάρη στο χριστιανισμό "αποφύγαμε"/"γλιτώσαμε" μια κατά 1500 χρόνια πρόωρη βιομηχανική επανάσταση.

    θα ήθελα πολύ να μου τι το προηγμένο είχαν τα πλοία των Βικινκς...

    Για να βοηθήσω π.χ. Βολβοειδή πλώρη (Bulbous bow) είχαν η τριϊρεις, τα πλοία των Βικινγκς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν έχουν τίποτα το προηγμένο τα πλοία των Βίκινγκς, και δεν είναι καν πλοία, αλλά μακρόστενες απλές-απλούστατες βάρκες χαμηλές με κάπως υπερυψωμένη πλώρη, απορώ μάλιστα πως έκαναν με αυτές μακρυνά(;) ταξίδια όπως λέγεται.

    Επίσης να δούμε παρακαλώ φωτογραφίες από αυτούς τους δήθεν Σπαρτιάτες, για να δούμε με τι στα αλήθεια μοιάζουν. Κοντινά πλάνα να δούμε και όχι από μακρυά τραβηγμένες. (και να είναι και αληθινές, όχι ψεύτικες ή επεξεργασμένες.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν γνωριζω αν οι αραουκανοι ειναι Σπαρτιατες στη καταγωγη τους, αλλα με ενοχλει να διαβαζω οτι οι Σκανδιναυοι Βικινγκς ειχαν πιο εξελιγμενα πλοια απο τους αρχαιους Ελληνες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ανώνυμος 2
    Αυτοί οι αρουκανοι δεν θα ξέρουν όχι κατά που πέφτει η Σπάρτη ή η Ελλάδα αλλα ούτε και η Ευρώπη.
    Το πιθανότερο είναι πολλοί από δαύτους να μην ξέρουν ούτε τη θέση της Χιλής στο χάρτη, αν βέβαια ξέρουν και τι είναι η Χιλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ισως θα επρεπε προτου κρινεις να διαβασεις το βιβλιο του Λονκο Κιλαπαν (Χιλιανος Ακαδημαϊκος) περι των Αραουκανων.

    Επισης ισως θα με βοηθουσες αν συνεχιζες τα περι ανωτερης ναυπηγικης τεχνολογιας/τεχνογνωσιας των Βικινγκς.

    Ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αληθεια τα ονοματα -πολυνησια & μελανησια - το γνωριζεις οτι οι Δυτικοι τα "βρηκαν" στον Ειρηνικο κ δεν τα πηγαν αυτοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η ιστοριούλα αυτουνού του λονκο κιλαπαν μπάζει από παντού. Ήθελε φαίνεται να δώσει μια στάλα αίγλης στη φυλή του, διάβασε για τους Σπαρτιάτες, εντυπωσιάστηκε, και βάλθηκε να μαγειρέψει μια αστήριχτη καταγωγή.

    Κάτι τέτοιο κάνουν και οι σκοπιανοί αλλά σίγουρα πιο επικίνδυνο.

    καημένοι Σπαρτιάτες, για να ανέβουν κάποιοι ιθαγενείς ένα σκαλοπάτι, θα πρέπει να κατέβετε εσείς πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. να υποθεσω οτι εχεις διαβασει το βιβλιο του;!

    Αν δεν σε καλυπτει, θα μπορουσες να αναζητησεις τα γραπτα των Ισπανων κατακτητων δεν θυμαμαι ονοματα αλλα ειμαι σιγουρος οτι μπορεις να τα βρεις.

    Γνωριζοντας οτι επαναλαμβανομαι.
    Τα ονοματα - πολυνησια & μελανησια - το γνωριζεις οτι οι Δυτικοι τα "βρηκαν" στον Ειρηνικο κ δεν τα πηγαν αυτοι.
    Μπορεις να μου εξηγησεις πως...ειλικρινα θελω να μαθω.

    Θα σου ζητουσα επισης να με βοηθησεις με τα παρακατω.

    Λες:
    "Να δεχτούμε όμως, ότι με τα πλοιάρια της Εποχής του Χαλκού, των Κλασσικών Χρόνων ή της Ελληνιστικής Εποχής... οι Έλληνες ΔΙΕΣΧΙΣΑΝ τον Ατλαντικό και έφτασαν στη Χιλή (όταν οι Βίκιγκς με ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ πλοία το κατόρθωσαν ΠΟΛΥ πιο αργότερα), ε... είναι ολίγον ΑΦΕΛΕΣ!"

    Στο επομενο ανεκρουσες πρυμναν(;).

    "Δεν έχουν τίποτα το προηγμένο τα πλοία των Βίκινγκς, και δεν είναι καν πλοία, αλλά μακρόστενες απλές-απλούστατες βάρκες χαμηλές με κάπως υπερυψωμένη πλώρη, απορώ μάλιστα πως έκαναν με αυτές μακρυνά(;) ταξίδια όπως λέγεται."

    ποια απο τις δυο ειναι η θεση σου;

    Επισης θελω να σε βεβαιωσω οτι ο Ερικ ο Κοκκινος ΝΑΙ ανακαλυψε την Γροιλανδια, δεν ειναι κατι που "λεγεται".

    αστηριχτη με ποικιλες αποκλινουσες συμπεριφορες ειναι κ η μυθολογια που υιοθετησες/υιοθετησαμε για θρησκεια εδω και 1600 χρονια "ακολουθωντας" το "ιερο κυρηγμα" του Αλαριχου αλλα δεν βλεπω κανενα μας να την αποριπτει...

    Επισης θελω να σου τονισω οτι το να κατηγορεις εναν καθολα αποδεκτο ακαδημαϊκο "...και βάλθηκε να μαγειρέψει μια αστήριχτη καταγωγή..." με επιχειρηματα βουλευτη Καλοχαιρετα το βρισκω ....πως το λες πιο πανω(;) "ε... είναι ολίγον ΑΦΕΛΕΣ!".

    Οτι δεν γνωριζουμε δεν σημαινει οτι υπαρχει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εκανα λαθος ο Γκούνμπγιορν Ούλφσον ανακαλυψε κ ο Ερικ ο κοκκινος εφτιαξε τον πρςτο οικισμο στην Γροιλανδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αρκετά ενδιαφέρον άρθρο. Δεν ξέρω αν ισχύουν οι παραπάνω πληροφορίες παρ' όλα αυτά ειναι καλό το οτι παραθέτονται στοιχεία προς μελέτη.
    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ανώνυμος 2

    Για να μην μπερδεύεσαι Manolis P.έχω γράψει τα 1) Δεν έχουν τίποτα το προηγμένο....2) Αυτοί οι αρουκάνοι δεν θα ξέρουν...3)Η ιστοριούλα αυτουνού...4) το παρόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητε,

    Δηλαδη εγω να καταλαβω οτι τελικα η θεση σου ειναι οτι τα πλοια των βικινγκς δεν ειχαν τιποτε προηγμενο.
    Δεκτη και σεβαστη, αλλα θα μου επιτρεψεις να την παρομοιασω με ανεμοδουρα τοσο ευκολα που αλλαζει.

    Και οι Ελληνες του 15ου αιωνα δεν γνωριζαν την υπαρξη της Αμερικης αλλα αυτο δεν αλλαζει την ερευνα του ναυαρχου/πειρατη Πιρι Ρεϊς.

    Μπορει να ειναι ιστοριουλα, μπορει και να μην ειναι.
    Η απορια μου ειναι γιατι δεν αμφισβητεις και μια αλλη εβραϊκη ιστοριουλα.

    Το παρον ειναι μονο μια στιγμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πρωτα πρωτα από ότι γράφουν οι πηγές οι σπαρτιατες είχαν μόνο μια αποικία που ήταν ο τάραντας και έγινα κάτω από ιδιέτερες συνθήκες.
    πόσα χρόνια θα χριάστηκαν για μια τέτοια αποστολή και μάλιστα από ότι κατάλαβα απο τα ανατολικά προς τα δυτικά. ποόσοι ήταν αυτοί που προηγήθηκαν του Πισαρο. δενέχουμε καμοία πληροφορία για ολυμπιονίκες από τη χιλη ούτε έκαναν καμοιά αναφορα σε συμαχίες τους η στο πολιτικο και πολιτιστικό γιγνεσθε τησ ελλάδος άρα και να υπηρξαν που αποκλίετε δεν έπεξαν κανάνα ρόλο στην αναπτυξη της ελλαδος και δεν συμετίχαν ποτέ στον ελληνικό πολιτισμο.
    τέτοια βιβλια γραφοντε απο ανιστορητους και συμβάλουν σε μια στρευλή αντιλιψη των ελλήνων. αποβλακόνουν αντι να ξυπνουν συνιδείσεις,
    συγνωμη για τα λάθη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κ ΑΝ κ λεω ΑΝ με κεφαλαια υπαρχει κατι που ειτε δεν εχει διασωθει, κ ΑΝ η επισιμη ιστορια - λεω εγω τωρα - που διδασκομαστε στα σχολεια δεν ειναι η ολη αληθεια;

    Δεν λεω κατι περισοτερο απο τον σκεπτικισμο κ το ερωτιματικο που εχουμε οταν μιλαμε για τους Καλας του Πακισταν.

    Δεν αντιλαμβανομαι που ακριβως γινεται η στρεβλωση.

    Δεν ξερω ποσοι προηγηθηκαν του Πισαρο, ξερω μονον οτι κ οι Ινκας ειχαν δοξασιες για λευκους Θεους.

    Αυτο που διαβασες πιο πανω ειναι μερος βιβλιου, δεν ειναι λογικο εκ μερους μου να ρωτησω αν το εχετε διαβασει πριν το αφορισετε?

    Αλλωστε οσο ασχετο κ αν φανει εμεις εχουμε τρεις κατακλυσμους στη μυθολογια μας κ τους λεμε παραμυθια αλλα του νωε οχι ισα ισα που το εχουμε αποδεχτει κ σαν θρησκεια μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. και ο νωε παραμύθι είναι όπως όλες οι θρησκίες. η ιστορία δεν γινετε με το αν μας έμαθε ο θουκιδιδης. τετοια βιβλια δεν διαβαζωντε κανενας λιγο σκεπτομενος δεν μπορεί να τα πάρει στα σοβαρα να ξεκινισει καποις το 600 π.χ. απο την ελλαδα να πάει στη χιλή καλά θα μας τρελάνουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Η ιστορια δεν γραφεται με το αν...συμφωνω απολυτα!!!

    Αλλα με το αν για οδηγο βρεθηκαν η Τροια,οι Μυκηνες κ.λ.π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ο Σλήμαν που έκανε αυτές τισ ανασκαφες το 1800 εκτός απο τον Όμηρο είχε και άλλες ενδείξεις και οι μυκηναίοι που έψαχνε δεν ήταν αραυκάνοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ανώνυμος 2
    Και επιπλέον σχεδόν όποια ξένη λέξη και να πάρεις με λίγη... καλή θέληση και πολύ αλχημεία, μπορείς να την τραβήξεις από τα μαλλιά, από δω καιαπό κεί, και να την ταιριάξεις με κάποια Ελληνική.

    λονκο κιλαπαν, ένα καθαρά Ελληνικό όνομα, και πολύ κοινό στην Σπάρτη. Σχεδόν οι μισοί Σπαρτιάτες λέγονται λόνκο, και οι άλλοι μισοί κιλαπάν. λολ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γεια σας,
    Μήπως ξέρει κανεις, αν υπάρχει το συγκεκριμενο βιβλίο αλλα και το βιβλιο του Δημήτρη Γούντι το Μαντείο των Δελφών στην αγορά και αν ναι, που?

    ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΗΒΕΤ
    ΠΩΣ ΕΞΥΓΙΤΑΙ ΑΥΤΟ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. The term "Polynesia" was first used by Charles de Brosses, a French writer, in 1756, and originally applied to all the islands of the Pacific.

    πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Polynesia

    The name Micronesia derives from the Greek mikros (μικρός), meaning small, and nesos (νῆσος), meaning island. The term was first proposed to distinguish the region in 1831 by Jules Dumont d'Urville.

    πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Micronesia

    The name Melanesia (from Greek: μέλας black; νῆσος, islands) was first used by Jules Dumont d'Urville in 1832 to denote an ethnic and geographical grouping of islands distinct from Polynesia and Micronesia.

    πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Melanesia

    In 1850, George Windsor Earl, an English ethnologist, proposed the terms Indunesians — and, his preference, Malayunesians — for the inhabitants of the "Indian Archipelago or Malayan Archipelago".[9] In the same publication, a student of Earl's, James Richardson Logan, used Indonesia as a synonym for Indian Archipelago

    πηγή: http://en.wikipedia.org/wiki/Indonesia

    Να συνεχίσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ο PABLO NERUNDA HTAN AΡΑΟΥΚΑΝΟΣ
    ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ ΓΙΑ
    ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΕΜΑ ..ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ
    ΕΧΩ ΠΗΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΕΙΧΕ ΠΕΙ,,,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΑΣ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΕΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Διαβάζω μια ενδιαφέρουσα συζήτηση που έχει κοινά χαρακτηριστικά με πολλές άλλες. Αρκετός ενθουσιασμός από την μια αλλά και κάποια λάθη και μια στείρα και μονόλιθική άρνηση των πάντων από την άλλη. Είναι λογικό να υπάρχει δυσπιστία αλλά αυτή να στηρίζεται σε επιχειρήματα όχι στον παιδικό εγωισμό και τον αρνητισμό.
    Αρχικά τα άρθρα της wiki βρίθουν λαθών όπως ότι παρουσίαζαν την Βουλγαρία κάτοχο της κεντρικής και δυτικής μακεδονίας(χάρτης) που αποσύρθηκε μετά από επιστολή μου διαμαρτυρίας για το ανιστόρητο του θέματος.
    Τώρα όσον αφορά στο θέμα μας θα έλεγα ότι και οι δύο πλευρές έχουν κάποια λάθη.
    Είναι λογικό να μην μπορεί να ισχυριστεί κανείς ότι η Σπάρτη του Ελλαδικού χώρου δεν θα πρέπει να έστειλε κάποια τέτοια αποστολή γατί από την εποχή εκείνη και μετά υπάρχουν τόσα κείμενα και αρχεία, που αναφέρονται από νεώτερους έστω και αν η μαύρη λαίλαπα των χριστιανών έκαψε τα περισσότερα, που θα το μαθαίναμε. Άλλωστε μια τόσο μακρυνή αποστολή θα αποτελούσε είτε προάγγελος άλλων κατοπινών παρόμοιων είτε το τέλος έστω προηγούμενων παρόμοιων αλλά κάτι τέτοιο δεν υπάρχει πουθενά.
    Εκείνο που υπάρχει και πολύ πιθανόν να έχει συμβεί χωρίς να έχω διαβάσει το συγκεκριμένο βιβλίο αν και θα το κάνω στο εγγύς μέλλον είναι να ξεκίνησαν από μια άλλη Σπάρτη. Μην ξεχνάτε ότι ο Όμηρος αναφέρει ότι μετά τον Τρωικό ο Μενέλαος πηγαίνει να ζήσει αλλού και όχι στην Λακεδαιμόνα.
    Η πραγματικότητα, έτσι όπως εγώ την έχω αποκαλύψει μετά από εκτεταμένες έρευνες είναι πέρα από τα πιστεύω του Manolis P. Ο Ομηρικός κόσμος όχι μόνο δεν ταυτίζεται αλλά και καμία σχέση δεν έχει, τουλάχιστον με τους αναφερόμενους στα έπη, με τον χώρο που σήμερα ονομάζουμε Ελλάδα. Αυτό έχει σαν συνέπεια από την μια να μην έχει βρεθεί ούτε μια Ομηρική πόλη πέρα από ονόματα(πως άλλωστε όταν ψάχνεις σε λάθος περιοχή του χάρτη).Είναι σαν να ψάχνουμε την πλατεία της Φιλαδέλφειας στην Ν.Φιλαδέλφεια.Δεν πρόκειται να την βρεις ποτέ.
    Για να ολοκληρώσω την "μακροσκελή" σκέψη μου Στην Γη υπαρχουν δύο πολιτισμοί. Όλοι αυτοί που αναφέρονται στα Ομηρικά, οι γνωστοί ημίθεοι και ήρωες του Ησίοδου, όπου απόγονοί τους είμαστε και εμείς που αποίκησαν τον πλανήτη γύρω στο 17000πχ και οι επόμενοι άποικοι και κατακτητές του προσωρινοί του 13500 πχ που άφησαν "ίχνη" τους παντού και .....(τα υπόλοιπα δεν λέγονται). Άρα και τοπωνύμια σε όλες τις περιοχές θα υπάρχουν και γλωσσικά υπολείματα μια και η γλώσσα τους, και των πρώτων και των δευτέρων ήταν η λεγόμενη Ομηρική.
    ΚΚαλημέρα σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμε @ 6 Μαρτίου 2011 9:19 μ.μ.
    Παραθέσαμε στο άρθρο ένα βίντεο σχετικά με αυτό που ρώτησες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ . Παραπληροφορηση και προπαγανδισμος υπαρχει καργα και απο παντου . Νοημονες ανθρωποι ειμαστε ομως και δη Ελληνες . Ο καθενας μπορει να κανει την ερευνα του και να καταληξει στα δικα του συμπερασματα . Προς τι οι μπηχτες ο ενας στον αλλον ;
    Επι του παροντος . . . κατα την γνωμη μου παντα , σιγουρα υπαρχουν πτυχες που χρηζουν μιας δευτερης ματιας και πιο εμπεραστατωμενης ερευνας .
    Καταληξη = τροφη για το μυαλο = καλο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλούμε πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια
τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται. Ευχαριστούμε.
Πατήστε εδώ για μετατροπή απο Greeklish σε Ελληνικά

 
Copyright © 2010-2013. Ελληνικό Αρχείο - All Rights Reserved | Designed by Graphopoly Designs