ΥΠΑΤΙΑ η Αλεξανδρινή (370 - 415 μ.Χ)


Mοιραστείτε το:



Η Αλεξάνδρεια του 4ου αιώνα μ.Χ. ήταν ο χώρος μιας μικρής επιστημονικής αναγέννησης και αυτή φωτίστηκε από την πιο διάσημη ανάμεσα στις γυναίκες επιστήμονες και φιλοσόφους. Για δεκαπέντε αιώνες η Υπατία θεωρείται ότι ήταν η μόνη γυναίκα επιστήμονας στην ιστορία. Ακόμα και σήμερα συχνά είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία των μαθηματικών και της αστρονομίας. Αυτή η ευγενής γυναίκα ξεχωρίζει στις σελίδες της ιστορίας σαν η μεγαλύτερη από τους μάρτυρες Εθνικούς.

Η Ζωή της

Όταν γεννήθηκε η Υπατία το 370 μ.Χ., η διανοητική ζωή της Αλεξάνδρειας βρισκόταν σε κατάσταση επικίνδυνης σύγχυσης. Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία γινόταν χριστιανική και όλο και πιο συχνά δεν ήταν μόνο ο χριστιανός ζηλωτής που έβλεπε αιρέσεις και σατανισμό στα μαθηματικά και στην επιστήμη: "οι μαθηματικοί έπρεπε να κατασπαραχθούν από θηρία ή να καούν ζωντανοί" (McCabe). Μερικοί από τους χριστιανούς Πατέρες αναβίωσαν τις θεωρίες της επίπεδης γης και του σύμπαντος ως στερέωμα. Στην Αλεξάνδρεια ο Θεόφιλος, Πατριάρχης Αλεξάνδρειας, υποκινούσε βίαιες συγκρούσεις μεταξύ Εθνικών (Ελλήνων), Εβραίων και Χριστιανών. Δεν ήταν μια και τόσο ευμενής εποχή για να είναι κανείς επιστήμονας, ή φιλόσοφος.

Ο πατέρας της Υπατίας, ο Θέων, ήταν μαθηματικός και αστρονόμος στο Μουσείο. Επέβλεπε από κοντά κάθε πλευρά της εκπαίδευσης της κόρης του. Σύμφωνα με το μύθο, ήταν αποφασισμένος να γίνει η κόρη του ένα 'τέλειο ανθρώπινο ον' - ήταν η εποχή που οι γυναίκες θεωρούνταν κάτι παρακάτω από άνθρωποι! Ήταν προσωπική μαθήτρια του Πλούταρχου και ανατράφηκε στις θεμελιώδεις αρχές της Πλατωνικής Σχολής. Η Υπατία ήταν πραγματικά μια ξεχωριστή νέα. Ταξίδεψε στην Αθήνα και την Ιταλία και εντυπωσίαζε όσους συναντούσε με την εξυπνάδα και την ομορφιά της.

Σπούδασε στη νεοπλατωνική σχολή του Πλούταρχου του Νεότερου και της κόρης του Ασκληπιγένειας στην Αθήνα. Την εποχή εκείνη υπήρχε διάκριση μεταξύ των νεοπλατωνικών σχολών της Αλεξάνδρειας και της Αθήνας. Η σχολή της Αθήνας τόνιζε περισσότερο την απόκρυφη επιστήμη, αλλά για τους Χριστιανούς, όλοι οι Πλατωνιστές ήταν επικίνδυνοι αιρετικοί.

Όταν επέστρεψε στην Αλεξάνδρεια έγινε δασκάλα των μαθηματικών και της φιλοσοφίας. Το Μουσείο είχε χάσει την υπεροχή του και η Αλεξάνδρεια τώρα είχε ξεχωριστά σχολεία για Εθνικούς, για Εβραίους και για Χριστιανούς. Ωστόσο, η Υπατία δίδασκε σε ανθρώπους κάθε θρησκείας και μετά τον πατέρα της ανέλαβε μια Έδρα Φιλοσοφίας στην πόλη. Σύμφωνα με τον βυζαντινό εγκυκλοπαιδιστή Σουίδα, 'ήταν επίσημα διορισμένη να ερμηνεύει το δόγμα του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη κ.ά.". Πολλοί μαθητές ερχόταν στην Αλεξάνδρεια ειδικά για να παρακολουθήσουν τις διαλέξεις της για τα μαθηματικά, την αστρονομία, τη φιλοσοφία και τη μηχανική. Το σπίτι της έγινε κέντρο διανοουμένων και συγκέντρωνε σχολαστικιστές που συζητήσουν επιστημονικά και φιλοσοφικά ερωτήματα.

 Η Υπατία δεν παντρεύτηκε ποτέ και για αιώνες οι ιστορικοί αναρωτιόταν για την αγνότητά της. Χωρίς εξαίρεση, οι ελάχιστες ιστορικές αναφορές σε αυτή την παρθένο φιλόσοφο βεβαιώνουν την αρετή της, την ακεραιότητά της και την απόλυτη αφοσίωσή της στα ιδεώδη της Αλήθειας και του Δίκαιου.

Τα Έργα της

Με επιχειρήματα και δημόσια αναγνώριση και σεβασμό η Υπατία επισκίαζε κάθε αντίπαλο των Χριστιανικών δογμάτων της Βόρειας Αιγύπτου. Ήταν φημισμένη για το βάθος της γνώσης της και τη γοητεία της προσωπικότητάς της και αγαπημένη των πολιτών της Αλεξάνδρειας. Συχνά την καλούσαν ως σύμβουλο οι άρχοντες της πόλης.

Αν και τα γραπτά της καταστράφηκαν στην πυρκαγιά της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, μπορούμε να σχηματίσουμε μια εικόνα του περιεχομένου τους από τα σχόλια σύγχρονών συγγραφέων της . Η Υπατία έγραψε σχόλια για την Αριθμητική του Διόφαντου, επίσης για τον Αστρονομικό Κανόνα του Πτολεμαίου και ακόμα για τις Κωνικές Τομές του Απολλώνιου της Πέργα.

Τα περισσότερα από τα γραπτά της Υπατίας ξεκίνησαν σαν σημειώσεις για τους μαθητές της. Κανένα δεν έχει διασωθεί ολοκληρωμένο, αν και είναι πιθανό τμήματα του έργου της να έχουν ενσωματωθεί στις εκτενείς πραγματείες του Θέωνα. Μερικές πληροφορίες για τα επιτεύγματά της προέρχονται από δασωμένα γράμματα του μαθητή και φίλου της Συνέσιου του Κυρηναίου, που αργότερα έγινε ο πλούσιος και ισχυρός Επίσκοπος της Πτολεμαϊδας. Κάποτε ο Συνέσιος, Επίσκοπος και γνωστός για τη μόρφωσή του, της έγραψε ζητώντας τη βοήθειά της στην κατασκευή ενός αστρολάβου και ενός υδροσκοπίου, αναγνωρίζοντας τη μοναδική υπεροχή του νου της.

Το σημαντικότερο έργο της Υπατίας ήταν στην άλγεβρα. Έγραψε σχόλια στην Αριθμητική του Διόφαντου σε 13 βιβλία. Ο Διόφαντος έζησε και εργάσθηκε στην Αλεξάνδρεια τον τρίτο αιώνα και έχει ονομασθεί 'πατέρας της άλγεβρας'. Ανέπτυξε τις απροσδιόριστες (ή Διοφαντικές) εξισώσεις, δηλαδή εξισώσεις με πολλαπλές λύσεις. (Ένα συνηθισμένο παράδειγμα προβλημάτων αυτού του τύπου είναι το πώς μπορούμε να μετατρέψουμε ένα κατοστάρικο σε νομίσματα χρησιμοποιώντας διαφορετικά νομίσματα, 50άρικα, 20άρικα κλπ.). Εργάσθηκε επίσης με δευτεροβάθμιες εξισώσεις. Τα σχόλια της Υπατίας περιελάμβαναν εναλλακτικές λύσεις και πολλά νέα προβλήματα που προέκυπταν σαν συνέπεια στα χειρόγραφα του Διόφαντου.

Η Υπατία έγραψε επίσης μια διατριβή Περί των Κωνικών του Απολλώνιου σε οκτώ βιβλία. Ο Απολλώνιος ο Πέργας ήταν ένας αλεξανδρινός γεωμέτρης του 3ου π.Χ. αιώνα, που προσπάθησε να εξηγήσει τις ασυνήθιστες τροχιές των πλανητών. Το κείμενο της Υπατίας ήταν μια εκλαΐκευση της εργασίας του. Όπως οι έλληνες πρόγονοί της, η Υπατία γοητευόταν από τις κωνικές τομές (τα γεωμετρικά σχήματα που σχηματίζονται όταν ένα επίπεδο τέμνει ένα κώνο). Μετά το θάνατό της, οι κωνικές τομές αγνοήθηκαν μέχρι την αρχή του 17ου αιώνα όταν οι επιστήμονες συνειδητοποίησαν ότι πολλά φυσικά φαινόμενα, όπως οι τροχιές πλανητών, περιγραφόταν με τον καλύτερο τρόπο με τις καμπύλες που προκύπτουν από κωνικές τομές.

Ο Θέων, ο πατέρας της Υπατίας, αναθεώρησε και εξέλιξε τα Στοιχεία της γεωμετρίας του Ευκλείδη και είναι η δική του έκδοση που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Πιθανότατα η Υπατία εργάσθηκε μαζί του σε αυτή την αναθεώρηση. Αργότερα έγραψε μαζί του τουλάχιστον μία διατριβή για τον Ευκλείδη. Η Υπατία επίσης έγραψε τουλάχιστον ένα βιβλίο από την εργασία του Θέωνα για τον Πτολεμαίο. Ο Πτολεμαίος είχε συστηματοποιήσει όλη τη σύγχρονη μαθηματική και αστρονομική γνώση σε ένα έργο 13 βιβλίων, το οποίο μετριόφρονα ονόμασε Μαθηματική Πραγματεία. Άραβες Σχολαστικιστές το μετονόμασαν σε Almagest ('Μέγα Βιβλίο"). Το σύστημα του Πτολεμαίου παρέμεινε το κυρίαρχο αστρονομικό έργο μέχρι τον Κοπέρνικο τον 16ο αιώνα. Οι πίνακες της Υπατίας για τις κινήσεις των ουράνιων σωμάτων, ο Αστρονομικός Κανών, ίσως ήταν μέρος των σχολίων του Θέωνα στον Πτολεμαίο, ή ήταν ξεχωριστό έργο.

Εκτός από τη φιλοσοφία και τα μαθηματικά, η Υπατία είχε ενδιαφέρον για τη μηχανική και την πρακτική τεχνολογία. Τα γράμματα του Συνέσιου περιέχουν σχέδια για αρκετά επιστημονικά όργανα περιλαμβάνοντας έναν αστρολάβο (Ο αστρολάβος χρησιμοποιούταν για τη μέτρηση των θέσεων του άστρων, πλανητών και του ήλιου και για τον υπολογισμό της ώρας και του ανερχόμενου ζωδίου του ζωδιακού).

Η Υπατία ανέπτυξε ακόμα μια συσκευή για τη διύλιση του νερού, ένα όργανο για τη μέτρηση της στάθμης του νερού και ένα διαβαθμισμένο υδρόμετρο από μπρούτζο για τη μέτρηση της ειδικής βαρύτητας (πυκνότητας) ενός υγρού.

Η Υπατία ήταν ο τελευταίος Έλληνας Εθνικός επιστήμονας του δυτικού κόσμου και ο θάνατός της συνέπεσε με τα τελευταία χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Και αφού από τότε δεν υπήρξαν σημαντικές πρόοδοι στα μαθηματικά, την αστρονομία και τη φυσική σε όλη τη Δύση για άλλα 1000 χρόνια, η Υπατία έγινε σύμβολο του τέλους της αρχαίας επιστήμης. Μετά την Υπατία ήρθε το χάος και ο βαρβαρισμός των Σκοτεινών Χρόνων.

Αρκετοί συγγραφείς μνημονεύουν τις διδασκαλίες της Υπατίας σαν Χριστιανικές στο πνεύμα. Πραγματικά, η Υπατία αφαίρεσε το πέπλο μυστηρίου με το οποίο είχε καλυφθεί αυτή η νέα θρησκεία, συζητώντας με τέτοια ευκρίνεια για τις πιο πολύπλοκες αρχές της ώστε πολλοί νεοφώτιστοι στη Χριστιανική πίστη εγκατέλειψαν το Χριστιανισμό για να γίνουν μαθητές της. Η Υπατία αποδείκνυε λογικά την παγανιστική καταγωγή της Χριστιανικής πίστης, αλλά και εξέθετε τα υποτιθέμενα θαύματα που οι Χριστιανοί πρόβαλαν σαν σημάδια "θείας προτίμησης", αναλύοντας τους φυσικούς νόμους που διέπουν τα φαινόμενα.

Ο Θάνατος της

Σαν γυναίκα και άνθρωπος, που ασπάστηκε την ελληνική επιστημονική σκέψη και σαν πολιτικό πρόσωπο με επιρροή, η Υπατία βρέθηκε σε πολύ επικίνδυνη θέση σε μια όλο και πιο χριστιανική πόλη. Το 412 ο Κύριλλος, ένας φανατικός χριστιανός, έγινε Πατριάρχης της Αλεξάνδρειας και μεγάλη εχθρότητα αναπτύχθηκε μεταξύ του Κυρίλλου και του Ορέστη, του Ρωμαίου Κυβερνήτη της Αιγύπτου, ενός παλιού μαθητή και καλού φίλου της Υπατίας. Αμέσως μόλις πήρε την εξουσία, ο Κύριλλος άρχισε να διώκει τους εβραίους, διώχνοντας χιλιάδες από αυτούς από την πόλη. Έπειτα, παρά τη σφοδρή αντίθεση του Ορέστη, έστρεψε την προσοχή του στο να καθαρίσει την πόλη από του νεοπλατωνιστές. Αγνοώντας τις εκκλήσεις του Ορέστη, η Υπατία αρνήθηκε να απαρνηθεί τις ιδέες της και να ασπασθεί το Χριστιανισμό.

Ο Κύριλλος, ο οποίος αργότερα αναγορεύτηκε ο πατέρας τους δόγματος της Χριστιανικής Τριάδας και αγιοποιήθηκε για το ζήλο του έβλεπε στην Υπατία μια συνεχή απειλή για τη διάδοση της Χριστιανικής πίστης, ο Κύριλλος, τουλάχιστον έμμεσα, ήταν η αιτία του τραγικού της θανάτου. Παρά κάθε επόμενη προσπάθεια να τον απαλλάξουν από το στίγμα του δολοφόνου, το αδιαμφισβήτητο γεγονός παραμένει ότι δεν έκανε καμία προσπάθεια να αποτρέψει το αποτρόπαιο και βίαιο έγκλημα. Το μόνο ελαφρυντικό που μπορεί κανείς να προσφέρει σαν υπεράσπισή του είναι το ότι, τυφλωμένος από τη μανία του φανατισμού, ο Κύριλλος θεωρούσε την Υπατία ως μάγισσα εκπρόσωπο του Κακού.

Ο φόνος της Υπατίας περιγράφεται στα γραπτά του χριστιανού ιστορικού του 5ου αιώνα Σωκράτη του Σχολαστικού:

"Όλοι οι άνθρωποι την σεβόταν και την θαύμαζαν για την απλή ταπεινοφροσύνη του μυαλού της. Ωστόσο, πολλοί με πείσμα την ζήλευαν και επειδή συχνά συναντούσε και είχε μεγάλη οικειότητα με τον Ορέστη, ο λαός την κατηγόρησε ότι αυτή ήταν η αιτία που ο Επίσκοπος και ο Ορέστης δεν γινόταν φίλοι. Με λίγα λόγια, ορισμένοι πεισματάρηδες και απερίσκεπτοι κοκορόμυαλοι με υποκινητή και αρχηγό τους τον Πέτρο, έναν οπαδό αυτής της Εκκλησίας, παρακολουθούσαν αυτή τη γυναίκα να επιστρέφει σπίτι της γυρνώντας από κάπου. Την κατέβασαν με τη βία από την άμαξά της, την μετέφεραν στην Εκκλησία που ονομαζόταν Caesarium, την γύμνωσαν εντελώς, της έσκισαν το δέρμα και έκοψαν τις σάρκες του σώματός της με κοφτερά κοχύλια μέχρι που ξεψύχησε, διαμέλισαν το σώμα της, έφεραν τα μέλη της σε ένα μέρος που ονομαζόταν Κίναρον και τα έκαψαν."

Οι δολοφόνοι της Υπατίας ήταν Παραβολικοί, φανατικοί μοναχοί της Εκκλησίας του Αγ. Κυρίλλου της Ιερουσαλήμ, πιθανώς υποβοηθούμενοι από Νιτριανούς μοναχούς. Το αν ο Κύριλλος διέταξε ο ίδιος το φόνο παραμένει ανοικτό ερώτημα. Πάντως, δημιούργησε το λιγότερο το πολιτικό κλίμα που επέτρεψε μια τέτοια θηριωδία. Ο Κύριλλος αργότερα ονομάστηκε άγιος.

Ο Ορέστης ανέφερε τη δολοφονία και ζήτησε από τη Ρώμη να ξεκινήσει έρευνες. Αργότερα παραιτήθηκε και έφυγε από την Αλεξάνδρεια. Η έρευνα αναβλήθηκε πολλές φορές λόγω 'έλλειψης μαρτύρων' και τελικά ο Κύριλλος ισχυρίσθηκε ότι η Υπατία ήταν ζωντανή και ζούσε στην Αθήνα.

Έτσι χάθηκε το 415 η μεγαλύτερη γυναίκα μύστης του αρχαίου κόσμου και μαζί της έπεσε και η Νεοπλατωνική Σχολή της Αλεξάνδρειας.

Με την εξάπλωση του Χριστιανισμού, η έρευνα έδωσε τη θέση της στην εμφάνιση πολλών θρησκευτικών λατρειών και μεγάλο θρησκευτικό χάος και ενδιαφέρον για την αστρολογία και το μυστικισμό. Το 640 εισέβαλαν οι Άραβες στην Αλεξάνδρεια και ό,τι είχε απομείνει από το Μουσείο καταστράφηκε...

"Η Υπατία ήταν ένα πρόσωπο που χώριζε την κοινωνία σε δύο μέρη:
αυτούς που την θεωρούσαν θαύμα του φωτός...
και αυτούς που την έβλεπαν σαν απόστολο του σκότους..."
(Elbert Hunnard)
Mοιραστείτε το:




18 σχόλια:

  1. πρεπει να γινονται τετοιες προσπαθειες αλλα και ποιο πολλες να μαθει ολος ο κοσμος τη ειναι ελλαδα και ελληνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πλήγμα του Πολιτισμού και της ελεύθερης σκέψης, είναι η Εκκλησία και ο Χριστιανισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πλήγμα του Πολιτισμού και της ελεύθερης σκέψης δεν ήταν οι διωγμοί κατά των Χριστιανών; Ποιά ελέυθερη σκέψη οδηγεί χιλιάδες ανθρώπους στα λιοντάρια του Κολοσσαίου; Ποιός πολιτισμός οδηγεί στα γκουλάγκ, στα στρατόπεδα συγκέντρωσης; Πλήγμα του πολιτισμού είναι η μισαλλοδοξία από όπου και αν προέρχεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διομήδης Ωλένιος27 Ιανουαρίου 2012 - 10:02 π.μ.

    Τκοράκια του χριστιανισμού τα σύνεργα τα έχουν έτοιμα για νέες τιμωρίες τους εμποδίζει η νομοθεσία την όποια ύπουλα μάχονται να αλλάξουν. Μην αυταπατάσθε είναι το ίδιο βάρβαροι και φανατισμένοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αθανατη Υπατια!Συμβολο Σοφιας,Γνωσης,Δασκαλας των συμπολιτων της και ολων των γυναικων στις Μωαμεθανικες χωρες που αγωνιζονται για Ισοτητα και Ανθρωπινα Δικαιωματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η αλήθεια είναι πως αυτό που βλάπτει τον πολιτισμό και την ελέυθερη σκέψη είναι ο φανατισμός και η υπερβολή, απ΄όπου και αν προέρχονται.
    Δυστυχώς γίνανε εγκλήματα και από τους Χριστιανούς αλλά και κατά των Χριστιανών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πως βρισκω υποτιτλους, αν υπαρχουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ρίξε μια ματιά εδώ για υποτίτλους:
    http://www.greeksubtitles.info/get_greek_subtitles.php?id=82599

    θα πρέπει όμως να βρεις την ταινία πρώτα και να την κατεβάσεις για να βάλεις υποτίτλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η ιδεολογική/φιλοσοφική επικάλυψη που μπορεί να έχει κάποιος, δεν αλλάζει την ουσία του όταν αυτή είναι σάπια. Ένας απόλυτα κακός άνθρωπος θα κάνει το κακό, είτε είναι ένθεος, είτε άθεος, είτε έλληνας, άραβας, αριστερός, δεξιός κλπ. Με συγχωρείτε πολύ, αλλά δεν ήταν καθόλου χριστιανοί οι άνθρωποι που βασάνισαν την Υπατία- ο Χριστός δεν είπε ποτέ "εξοντώστε και κατακρεουργήστε αλλήλους" ούτε καν "φτιάξτε εκκλησίες και μία καινούργια θρησκεία" (αυτό το σκέφτηκε ο Παύλος που διόρθωνε τον Χριστό).
    Αυτά φοβόταν ο Χριστός όταν έλεγε "μην ρίχνετε τα μαργαριτάρια στα γουρούνια". Γιατί τί είμαστε όταν τιμούμε ως αγίους τον Κύριλλο, τον Κωνσταντίνο και λοιπούς "υπέροχους" ανθρώπους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ο χριστός - Γιαχβεθσουά Μπεν Γιοζεφ, είπε πολλές φορές για σφαγές και κατακρεουργίες, αυξανεστε και πλυθήνεσθε κ.τ.λ.
    Εις απάντηση των ανιστόρητων ηλιθίων που μηλούν για διωγμούς και σφαγές χριστιανών. Όσοι "χριστιανοί" θανατώθηκαν από τη Ρώμη ήταν πολύ πριν την εποχή της Υπατίας και αυτοί για λόγους τρομοκρατίας, τότε δεν λέγονταν ακριβώς χριστιανοί, ήταν ποιο γνωστοί σαν εβραϊκή μεσιανική αίρεση ή παυλιανιστές...
    Σε αριθμούς λοιπόν οι χριστιανοί μετρούν όλους και όλους 3.400 νεκρούς, οι Έλληνες (οι χριστιανοί δεν είναι Έλληνες, δεν έχουν πατρίδα), μετρούν κοντά στα 10.000.000 ανθρώπους... σχεδόν τον σημερινό πλυθησμό του κράτους. Οι διωγμοί του Ελληνισμού, συνεχίζονται έως τον 10ο αιώνα στην Νότια Πελοππόνησο... πολύ μετά τον Νίκον τον "μετανοείτε"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Χριστός και τα διδάγματά του δεν είχαν καμμία απολύτως σχέση με όλα αυτά που έγιναν μετά την εποχή του Θεοδόσιου του Μέγα και με περιστατικά όπως αυτά που παρουσιάζονται στην πολύ καλή αυτή ταινία. Και προς όλους τους ελληνολάτρες: σταματήστε να υποπίπτετε στο ατόπημα να συγχέετε την Ορθοδοξία με τον Εβραϊσμό, τα χάλια των παπάδων και με όλους αυτούς που για πολιτικούς λόγους διέπραξαν αυτά τα εγκλήματα στο όνομα του Χριστού. Ήμαρτον, δεν υπάρχει καμμία σχέση. Όσο για το όνομα "Γιαχβεθσουά Μπεν Γιοζεφ" οφείλω να ομολογήσω ότι η φαντασία αυτών που έδωσαν στον Χριστό αυτό το όνομα, καλό θα ήταν να διοχετευθεί σε πιο χρήσιμα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολλοι ειναι αυτοι πουσυγχαιουν την σημερινη οπτικη του Χριστιανισμου, με αυτα που ειπεκαι διδαξε ο Χριστος. Εκεινοι που συγχαιουν τους διωγμους κατα των ανθρωπων της Φιλοσοφιας με τους διωγμους των χριστιανων ειναιεπισης πολλοι. Ακομα περισσοτεροιειναιεκεινοι που πιστευουν ακομα πως το επιημο Βυζανιο χρησιμοποιουσε οτιδηποτε ελληνικο. σε ολους αυτους εχω να πω ενα και μονο... Η αμαθεια ειναι κατι που συμβαινει κατα κορον, καικατα συνεπεια δενφταιτε εσεις που δεν ξερετε.... Φταιτε μονο που δεν ψαχνετε να μαθετε τι ακριβως εγινε... Αυτο θα ειναι το μεγαλυτερο αμαρτημα σας που βεβαιως γεννα καιολαταυπολοιπα... Ιωαννα Χανιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Ανώνυμος5 Ιουνίου 2012 1:27 μ.μ. http://apollonios.pblogs.gr/2012/09/athlia-aikaterinh-kai-ypatia-mia-akomh-geloiothta-twn-hristianwn.html

    Η απαντηση στα παραμυθια περι ταυτισης Αικατερινης- Υπατιας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Kαλο θα ηταν εαν γινεται, να βαζατε ενα κειμενο ,γενικα, με τις σφαγες των Αρχαιων Ελληνων εκεινες τις εποχες στο ονομα μιας θρησκειας.<> του συνοθιλευματος της Εκκλησιας με στοιχεια τους, Κωνσταντινος,Θεοδοσιος,διαταγματα Ιουστινιανου και σια.Πως γινεται οι Ελληνες ενας απο τους αρχαιοτερους λαους στην Ιστοριας, στις ημερες μας, με τους ομογενεις και τους μεταναστες μαζι απ' ακρη σ' ακρη, να απαριθμει με το ζορι μονο 20 εκ. πλυθησμο και εαν...Να αναφερθουν καποια στιγμη τετοιες λαμογιες...Τα αιρετικα Ευαγγελια στις Οικουμενικες Συνοδους,οι ομορφιες του <> Νικολαου, τα αναθεματα στην Κυριακη της Ορθοδοξιας στους Αρχαιους Ελληνες......Αμα συνεχισω να γραφω ουτε μεθαυριο δεν τελειωνω! Και ποια ειναι η διαφορα της θυσιας της Υπατιας εντελει με αυτην του Χριστου;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχουν όλα αυτά φίλε στην κατηγορία "ΘΡΗΣΚΕΙΑ".
      http://www.ellinikoarxeio.com/search/label/%CE%98%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%B1?&max-results=8

      Διαγραφή
  15. Το να πιστεύεις ό,τι θέλεις, πραγματικά είναι δικαίωμα (κατοχυρωμένο από τον Κατασκευαστή). Η μεγαλόψυχη παραπομπή σου ίσως να είναι χρήσιμη για κάποιους, για μένα όχι. Γιατί; Επειδή, αγαπητέ, όλη σου η στόχευση (ηθελημένα ή αθέλητα, δεν ξέρω, δεν μ' ενδιαφέρει) να περάσεις αντιχριστιανικά μηνύματα μέσω της Υπατίας, αυτοκαταστρέφεται και μόνο από την τελευταία σου παράγραφο, δηλαδή από τους μάρτυρες που προσκομίζεις.
    Ο Gibbon, ο Βολταίρος και οι εγκυκλοπαιδιστές είναι οι κεντρικοί πολέμιοι του χριστιανισμού του 18ου αιώνα, που εμφανίζονται ως "ιστορικοί", "φιλόσοφοι" και άλλες ετικέτες ευγενείας που τους δίνει όλο το υπόγειο κύκλωμα που τους τα γράφει, τους χρηματοδοτεί και τους προωθεί. Τα έργα τους; Βλέπε Βανδέα, βλέπε γκιλοτίνα, βλέπε τις "υπέροχες" τελετουργίες στο Παρίσι για την λατρεία του αντίχριστου. Με γειά σου, να τους χαίρεσαι και μ' αυτούς να πορεύεσαι, για να βρεις το αληθινό φως, μακριά από το σκότος του Χριστού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπορείς να κάνεις 20 μετάνοιες και θα συγχωρεθείς.
      καληνύχτα..

      Διαγραφή
  16. Ζητώ συγγνώμη για το σχόλιο 20 Απριλίου 2015 - 2:32 π.μ.
    Το καταχώρησα, έχοντας την εντύπωση ότι το καταχωρώ εδώ http://www.ekivolos.gr/Ypatia.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλούμε πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν απο τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια
τα οποία περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται. Ευχαριστούμε.
Πατήστε εδώ για μετατροπή απο Greeklish σε Ελληνικά

 
Copyright © 2010-2013. Ελληνικό Αρχείο - All Rights Reserved | Designed by Graphopoly Designs